6 Nisan 2011 Çarşamba

Hayattan neler öğrendiniz veya neler öğretti hayat bize, hiç düşündünüz mü?Can Dündar bizler için düşünmüş ve bakın ne güzel anlatmış:)

HAYATTAN NE ÖĞRENDİM?


Sonsuz bir karanlığın içinden doğdum. Işığı gördüm, korktum. Ağladım.
Zamanla ışıkta yaşamayı öğrendim. Karanlığı gördüm, korktum.
Gün geldi sonsuz karanlığa uğurladım sevdiklerimi...
Ağladım.
* * *
 Yaşamayı öğrendim.
Doğumun, hayatın bitmeye başladığı an olduğunu; aradaki bölümün, ölümden
Çalınan zamanlar olduğunu öğrendim.
* * *
 Zamanı öğrendim.
 Yarıştım onunla...
 Zamanla yarışılmayacağını, zamanla barışılacağını, zamanla öğrendim...
 * * *
 İnsanı öğrendim.
 Sonra insanların içinde iyiler ve kötüler olduğunu...
 Sonra da her insanın içinde iyilik ve kötülük bulunduğunu öğrendim.
* * *
 Sevmeyi öğrendim.
 Sonra güvenmeyi...
 Sonra da güvenin sevgiden daha kalıcı olduğunu, sevginin güvenin sağlam
 Zemini üzerine kurulduğunu öğrendim.
  * * *
 İnsan tenini öğrendim.
 Sonra tenin altında bir ruh bulunduğunu...
 Sonra da ruhun aslında tenin üstünde olduğunu öğrendim.
 * * *
 Evreni öğrendim.
 Sonra evreni aydınlatmanın yollarını öğrendim.
 Sonunda evreni aydınlatabilmek için önce çevreni aydınlatabilmek gerektiğini
öğrendim.
 * * *
 Ekmeği öğrendim.
 Sonra barış için ekmeğin bolca üretilmesi gerektiğini.. .
 Sonra da ekmeği hakça bölüşmenin, bolca üretmek kadar önemli olduğunu
 öğrendim.
 * * *
 Okumayı öğrendim.
 Kendime yazıyı öğrettim sonra...
 Ve bir süre sonra yazı, kendimi öğretti bana...
 * * *
 Gitmeyi öğrendim.
 Sonra dayanamayıp dönmeyi...
 Daha da sonra kendime rağmen gitmeyi...
 * * *
 Dünyaya tek başına meydan okumayı öğrendim genç yaşta...
 Sonra kalabalıklarla birlikte yürümek gerektiği fikrine vardım.
 Sonra da asıl yürüyüşün kalabalıklara karşı olması gerektiğine inandım.
 * * *
Düşünmeyi öğrendim.
 Sonra kalıplar içinde düşünmeyi öğrendim.
 Sonra sağlıklı düşünmenin kalıpları yıkarak düşünmek olduğunu öğrendim.
 * * *
 Namusun önemini öğrendim evde...
 Sonra yoksundan namus beklemenin namussuzluk olduğunu; gerçek namusun,
 günah elinin altındayken, günaha el sürmemek olduğunu öğrendim.
  * * *
 Gerçeği öğrendim bir gün...
 Ve gerçeğin acı olduğunu...
 Sonra dozunda acının, yemeğe olduğu kadar hayata da lezzet kattığını
 öğrendim.
 * * *
 Her canlının ölümü tadacağını, ama sadece bazılarının hayatı tadacağını
 öğrendim.

1 yorum: